Omurga Kırıklarında Çimentolama (Vertebroplasti - Kifoplasti) Yöntemi

Osteoporoz ( kemik erimesi) yaşam sürelerinin ve toplumda yaşlı nüfüsun artmasına bağlı olarak önemli bir Halk sağlığı problemi haline gelmiştir. Osteoporozda kemik kırılganlığı artmıştır ve basit düşmeler sonucunda kalça ve omurga kırıkları meydana gelebilir.
Osteoporoza bağlı omurga kırıklarında tedavi çoğunlukla korse tedavisi olmakla beraber kırılan omurun yüksekliğindeki çökme miktarı tedaviyi şekillendirir. Eğer çökme miktarı çok fazla ise ya da korse ile takip edilen hastanın ağrıları 3 - 4 hafta geçmesine rağmen hala çok fazla ise Çimentolama yöntemine başvurulur. Çökmenin çok fazla olduğu hastalar tedavi edilmezse ilerde kamburluk gelişerek akciğer havalanmasını engeller.
İşlem ameliyathanede genel ya da lokal anestezi altında floroskopi ( anlık kemik yapıyı gösteren cihaz) eşliğinde uygulanır. Ciltte yapılan yaklaşık 0.5 cm lik kesi ile kanül yerleştirilir ve kontrol edilerek çöken omurun gövdesine çimento yerleştirilir. Hasta ertesi gün ayağa kalkabilir ve taburcu olabilir.
İki cerrahi yöntem vardır:
Vertebroplasti: Kırılan kemik içerisine çimentonun yerleştirilmesidir.
Kifoplasti: Çöken kemik gövdesi balonlarla kaldırılır sonra balon çıkarılır ve çimentolama uygulanır.
Multiple myeloma ( bir çeşit kemik iliği kanseri), omurga tümörlerinde ve omurgaya sıçrayan tümörlerde omurga kırıkları olabilir. Bu hastaların bel ve sırt ağrılarının tedavisinde çimentolama yönteminin yeri vardır.

Dr. Mesut KILIÇ
E-Posta Listesi

ATASAM TIP MERKEZI YENİMAHALLE MAH. ATAKENT BULV. NO:86 55200 ATAKUM SAMSUN Telefon : 0362 432 40 42- 0507 076 5127

Dr. Mesut Kılıç Sosyal Medya